måndag 31 december 2012

Året som gått...

Ja, tänk så fort ett år passerar, särskilt om man kollar i backspegeln.
Första halvan av året var jag föräldraledig med Alfred. Känns verkligen jättelänge sen... Sommaren var ett evigt regnande förutom en fantastisk husvagnssemester i Stockholm där vädret bjöd på både sol och värme!
Hösten blev ännu värre, regn,regn,regn... Tur att jag då hade börjat vid Solviks fhsk, för det lyste upp tillvaron måste jag säga. Och nu har redan en termin gått och ångesten börjar göra sig påmind om vad jag ska göra sen?! Jag skulle ju gå den här skolan för att fundera på vad jag ska hitta på sen, samtidigt som jag får göra något som jag tycker om på dagarna. Men inte vet jag om jag blivit så mycket klokare.
Men med konsten är det så att jag kommit fram till att för mig handlar det mycket om känsla. Jag är verkligen inte bra på alla tekniker och har mycket att lära mig. Men det viktigaste för mig är att jag får måla för att förmedla nåt, gå på känsla, få ut känslor... Akrylfärgerna gillar jag och kommer nog att fortsätta med. Exprimentera vidare med.
Men vad jag önskar att det fanns mer tid! Jag förstår inte var den tar vägen...

Med livet vet jag hur jag skulle vilja att veckorna såg ut, tyvärr är det nog inte möjligt, men drömma kan man ju!!
Tänk att få ha en eller två dagar på ett jobb, kanske en reklambyrå eller liknande, sen en dag på ett annat jobb, kanske en liten butik, Och så en dag eller två där jag kunde måla och skapa, gärna i en egen atelje!! Arbetstiderna kunde jag bestämma själv. Och så hade man helgerna fria för att vara med familjen! Låter toppen! Varierande, vissa dagar bland folk och vissa dagar i min ensamhet i en atelje.....
Dröm...

Vad drömmer ni om? ( Förutom fred på jorden osv)

GOTT NYTT ÅR!!

/ Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar