måndag 11 februari 2013

Helgen...

I fredags hade vi kroki på skolan, vilket gjorde att jag inte var hemma förrän vid fyratiden. Så det var snabbt fixa middag som gällde eftersom maken skulle åka och jobba klockan fem. Men vi hann ju säga hej till varandra i alla fall. Vissa dagar är det så där. Känns som att vi bara löser av varandra. Att han jobbar skift har verkligen sina fördelar! Men också sina nackdelar förstås
Så fredagkväll myste jag och pojkarna, sen la jag dom rätt så tidigt eftersom dom var trötta. Lördagmorgon vaknade Alfred upp med feber! Typiskt! Jag som hade bjudit hem tjejfrämmande och hade siktet inställt på att sitta och prata med fina vänner hela kvällen! Som tur är har jag snälla föräldrar som ställde upp med skötning, trots att ena killen var febrig! Tack snälla! Så tjejkvällen blev av och det pratades på hela kvällen, precis som jag önskat, en toppenkväll och så behövligt det var att få surra av sig lite...
På söndag blev det en slöardag, väldans lång sån. Jag blir fort rastlös och trivs inte så bra med att bara vara hemma en hel dag. Men dagen gick, vi la pojkarna och jag satte mig framför tv:n och såg ett av mina favoritprogram: Ink Master!
Det var den helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar