onsdag 29 januari 2014

Brillor

Jaha, då har man blivit "gamm-tant" som min make skojade om. (Eller jag tror han skojade, för jag känner mig inte så gammal, det beror ju på vem man jämför med brukar jag säga)
Anledning till detta är att jag skaffat mig brillor. Två par till och med! Tänkte att om jag likaså skaffar så...hehe.
Har under en tid tyckt att jag haft huvudvärk rätt så ofta, inte så att man är sängliggandes, men ändå en sån där irriterande molande huvudvärk. Sen så har jag ofta svidande, trötta ögon. Det har varit jobbigt att köra bil främst hem från skolan då jag suttit och jobbat en hel dag, jag har liksom fått anstränga blicken. Så jag bestämde mig för att kolla synen och det gjorde jag rätt i. Litet synfel på höger öga och brytningsfel på vänster. Så det var bara att gå ut i butiken och prova glasögon. Jag tycker många passar så bra i glasögon, tycker det är en fin detalj och ger ofta karaktär till personen i fråga. Återstår att se hur bra jag passar i glasögon. Fastnade direkt för några par som jag valde mellan och bestämde mig ganska snabbt. Jag brukar vara rätt så säker på vad jag vill ha i såna här lägen. Men i efterhand kan jag tänka att jag kanske var för snabb, gahh! Vi får väl se när jag hämtat ut dom om jag känner att jag valde rätt då oxå, har ju två par som jag kan byta mellan i alla fall. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar