torsdag 1 november 2012

Längtan till advent!

Det har inte varit något vidare mysigt höstlovsväder i veckan. Regnigt och slaskigt...
Trots det sura vädret har jag börjat få en väldig längtan efter advent. Det är en så otroligt mysig tid, jag älskar att tända ljus och mysa. Spela julmusik så där lagom högt i bakgrunden, dricka glögg och äta pepparkakor. Smussla lite med julklappar och se en massa bra filmer. Under advent har man som alltid rätt att fika och äta godis, det är liksom tillåtet för det hör ju till myset. 
Under senaste veckorna har jag fått hem några jultidningar som man kan titta i och få mer inspiration, men jag försöker hålla mig och inte läsa för mycket, det är ju ändå en månad kvar.



Sen efter advent kommer julen, en högtid som jag älskar också. Jag är ganska traditionell när det gäller julen. Det ska vara äkta julgran, och svenska gammeldags tomtar. Lite så här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar